Μια αφίσα για το παιδί που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Θέματα παιδείας” μας οδηγεί σε γλυκόπικρες διαδρομές που συνδέουν το σήμερα με το χθες. Έπεσε στο πρόσωπό μας σα μάθημα-χαστούκι γιατί δεν είναι δυνατόν να διαγραφούν από τη μνήμη μας τα παιδιά που εξακολουθούν να πνίγονται στη Μεσόγειο, τα παιδιά που δολοφονούνται καθημερινά

Σε τι μπορώ να ελπίζω από δω και πέρα; Όταν αυξήσανε τη φορολογία του γείτονα χάρηκα που δεν αυξήθηκε η δική μου και πρόσφερα στο γείτονα τσάι και συμπάθεια. Τώρα βρίσκομαι κι εγώ στην ίδια μοίρα και όλοι πληρώνουμε όλο και μεγαλύτερους φόρους.

Ο Αλέξανδρος Λακτιόνοφ ήταν Σοβιετικός Ζωγράφος (1910-1972), μέλος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της ΕΣΣΔ. Γεννήθηκε στο Ροστόβ από πατέρα σιδερά και μητέρα πλύστρα. Διέθετε εξαιρετική τεχνική τόσο στις προσωπογραφίες, όσο και σε πολλά άλλα θέματα, όπως την τοπιογραφία και τιμήθηκε με πολλά κρατικά βραβεία.

Τι πρέπει να διαθέτουμε για να μας πλασάρουν την ιδεολογία τους οι εγκέφαλοι του Ψυχολογικού Πολέμου; Όχι σπουδαία πράγματα. Μια πολυθρόνα και κάποια ΜΜΕ. Παλιά υπήρχε μόνο η εφημερίδα. Μετά προστέθηκε το ραδιόφωνο και μετά η τηλεόραση. Στο τέλος μπήκε δυναμικά στο “παιχνίδι” και το ίντερνετ,

Ναΐφ είναι μια κατηγορία τέχνης, που χαρακτηρίζεται από μια απλοϊκότητα. Προέρχεται από την Γαλλική naive που σημαίνει αφελής και στα Αγγλικά αποδίδεται με τον όρο primitive (πρωτόγονος). Οι Ναΐφ καλλιτέχνες έχουν λίγη ή καθόλου εικαστική παιδεία ενώ υπάρχουν και διάσημοι Ευρωπαίοι ζωγράφοι του 20ου αιώνα

Ιδιοκτησία είναι το να παίρνεις στην κατοχή σου υλικά αγαθά. Οι διάφορες μορφές ιδιοκτησίας υπαγορεύονται από το επίπεδο ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων της κοινωνίας.

Ρωσική πρωτοπορία

Βλαντιμίρ Γαβρίλοφ: "Ψυχρή μέρα".

   Τέσσερις νεαροί Γάλλοι μπήκαν το 1940 στο σπήλαιο Λασκώ της Νοτιοδυτικής Γαλλίας, κρατώντας μια απλή λάμπα. Στο πρώτο στενό πέρασμά τους διέκριναν κάποιες τοιχογραφίες, που είχαν διατηρηθεί επί χιλιάδες χρόνια, χωρίς να ξεθωριάσουν ή να αλλοιωθούν λόγω της φυσικής ανανέωσης του αέρα στο σπήλαιο.

Τσε Γκεβάρα: Αν τρέμεις από αγανακτηση για καθε αδικια, είσαι σύντροφός μου

Ο καλός ζωγράφος μπορεί να κοιτάζει την αλήθεια της κοινωνίας κατάματα. Να ξεσκεπάζει και να καταγγέλλει την ανηθικότητα της ηθικής της. Αν η πρόθεσή του είναι μάλιστα να στείλει με τη ζωγραφιά του μήνυμα στην κοινωνία τo υπερασπίζεται μέχρι τέλους σε πείσμα