2018viasmoiΟ άνθρωπος, προιόν της εποχής του, κουβαλάει όλες τις παθογένειες του κοινωνικού συστήματος που τον γέννησε και μέσα στο οποίο ζει και παράγει. Θύμα και θύτης μαζί. Βιαστής και βιαζόμενος, ενεργούμενος και ετεροκατευθυνόμενος σκέπτεται, αισθάνεται και πράττει σύμφωνα με αξιακούς κώδικες που προάγουν την ανελευθερία, που χειραγωγούν και αλλοτριώνουν ό,τι γνήσιο, αληθινό και ανθρώπινο.Lupus homo hominis υπονομεύει και υπονομεύεται, πληγώνει και πληγώνεται μέσα από συμπεριφορές και πράξεις που τραυματίζουν την ανθρώπινη προσωπικότητα και την αξία που ο καθένας διατηρεί ως ανθρώπινη οντότητα. Αιτία όλων αυτών ο ψυχολογικός πόλεμος που δέχεται από το κυρίαρχο σύστημα, η αφόρητη πίεση που υφίσταται μέσα από θεσμούς και τρόπους ζωής που του επιβάλλονται.
Ας προβληματιστούμε..κι ας αντιδράσουμε...

Τα δημοσιεύματα που βλέπουν και πάλι το φως της δημοσιότητας στο διαδίκτυο για τον Πικάσο “σαδιστή”, “βάρβαρο”, “κάθαρμα” κλπ είναι αποκαλυπτικά για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει και για το που τελικά αποσκοπεί αυτός ο μηχανισμός αποβλάκωσης. Επειδή τα δημοσιεύματα

picasso2018 ImgL

είναι τόσο χυδαία, θα μπορούσε κανείς να τα αγνοήσει, να θεωρήσει πως δεν αξίζει τον κόπο να ασχοληθούμε μαζί τους. Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται.

        Ανάμεσα στα άλλα διαβάζουμε: “Ο Πικάσο ανάγκασε την ερωμένη του να κάνει έκτρωση και μετά έφτιαξε πίνακα με το θλιμμένο πρόσωπό της... Η λυσσασμένη όρεξη του Πικάσο για τις γυναίκες είναι θρυλική. Ήταν σαδιστής και προκαλούσε πόνο στις γυναίκες – «φρέσκα κορίτσια κοντά στο θάνατο» – ήταν το πρότυπο του Πικάσο με τις πολλαπλές του συζύγους, τις ερωμένες του και τις γυναίκες που ζωγράφιζε. Τις αντιμετώπιζε σαν αντικείμενα για ζωγραφική και για απόλαυση – κάποτε χτύπησε μια γυναίκα τόσο άσχημα που έχασε τις αισθήσεις της και κρατούσε ένα αναμμένο κερί στο πρόσωπο μιας άλλης.”

        Το δημοσίευμα λοιπόν μας πληροφορεί ότι ο Πάμπλο Πικάσο που γεννήθηκε το 19ο αιώνα και πέθανε πριν μισό αιώνα δεν ήταν παρά ένα ανθρωπόμορφο τέρας. Και για ποιο λόγο μας πλασάρεται τώρα; Διότι ...”υπήρξε υποστηρικτής του κομμουνισμού, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του, από το 1944 ήταν ενταγμένος στο Γαλλικό Κομμουνιστικό Κόμμα και ήταν αντιφασίστας”. Εδώ λοιπόν βρίσκεται το κλειδί της υπόθεσης: Ο Πικάσο-τέρας, κάτι σαν Φρανκενστάιν δηλαδή, ήταν και κομμουνιστής.

Πως δημιουργείται ένα τέρας-κομμουνιστής

        Οτιδήποτε δει το φως της δημοσιότητας για μια ριζοσπαστική φυσιογνωμία στο χώρο της τέχνης “πουλάει”. Οι αναλυτές και οι ιστορικοί της τέχνης ασχολούνται με το φαινόμενο Πικάσο που όταν ήταν 14 χρόνων θεωρήθηκε ισάξιος του Ραφαήλ και την περίοδο της ωριμότητάς του σημάδεψε όσο κανείς άλλος τα πιο προχωρημένα εικαστικά κινήματα του 20ου αιώνα. Ένα ανήσυχο πνεύμα που κρύβει μέσα του μια τέτοια δυναμική, που συγκλονίστηκε από τον Ισπανικό εμφύλιο πόλεμο, που αναγκάστηκε να εκπατριστεί, που βίωσε την τραγωδία του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, δεν μπορεί παρά να έρχεται διαρκώς σε ρήξη με την κοινωνική βαρβαρότητα, τον πόλεμο, το συντηρητισμό, την υποκρισία, την αδικία, να πολεμά την αιτία όλων αυτών των κοινωνικών δεινών. Να μην υποτάσσεται, να εντάσσεται στο κομμουνιστικό κόμμα και να υπηρετεί το παγκόσμιο φιλειρηνικό κίνημα. Κάπου τριγύρω βρίσκονται οι δημοσιογράφοι που κυνηγάνε κανένα λαβράκι για να κάνουν την μπάζα τους. Ασχολούνται με την προσωπική ζωή του καλλιτέχνη, παίρνουν συνεντεύξεις από συζύγους, ερωμένες, παρατρεχάμενους και αν καταφέρουν να δώσουν μια δική τους ερμηνεία σε κάποιο έργο τότε... πιάσανε την καλή.

        Στην περίπτωση του Πικάσο έχουνε να κάνουμε με μια καλλιτεχνική ιδιοφυΐα της εποχής του, που μάχεται μέσα από μια διαρκώς ανανεωτική εργασία να φανεί στα έργα του αυτό που ο ίδιος προσπαθεί να δείξει και όχι αυτό που θέλουν να δουν και να εμπορευθούν οι άλλοι. Προσπαθεί να αναδείξει εικαστικά τον πόνο, την καταστροφή, την καταπίεση, τον έρωτα, το πάθος, αποκαλύπτει τον ταύρο που αγωνίζεται, που αντιστέκεται, αναζητά το φως, τη διέξοδο μέσα στους λαβύρινθους της ψυχής. Αγωνίζεται μέσα από εικαστικούς πειραματισμούς να εκφρασθεί, να ερμηνεύσει με το δικό του τρόπο τη ζωή. Κάποιοι ασήμαντοι τον θεοποιούν, τον κάνουν πρώτο θέμα, κάποιοι πληρώνουν για τα έργα του τεράστια ποσά, ενώ ο Πικάσο τους καταγγέλλει, τους χλευάζει κατάμουτρα, ειρωνεύεται τα τρωκτικά της εποχής του και προσπαθεί να βοηθήσει τον άνθρωπο μέσα από τους κοινωνικούς αγώνες και να σώσει τους νέους καλλιτέχνες από τον αδιέξοδο μιμητισμό, που δεν έχει καμία σχέση με καλλιτεχνική δημιουργία.

Ο πραγματικός στόχος των τρωκτικών

        Πίσω από όσα αφορούν την τέχνη και το εμπορικό κέρδος καιροφυλακτούν στο σκοτάδι οι αητονύχηδες του Ψυχολογικού Πολέμου. Επιλέγουν και αξιοποιούν λέξεις, φράσεις, γεγονότα,, χαλκεύουν τις δικές τους “ιστορίες”, δίνουν τις δικές τους “ερμηνείες”, που δεν έχουν καμμιά σχέση με την τέχνη, τη δημιουργική πορεία και τη ζωή. Χρησιμοποιώντας όλες τις τεχνικές του Ψυχολογικού πολέμου, δηλαδή ψέμματα, μισές αλήθειες, διαστρεβλώσεις, λαθροχειρίες, απλουστεύσεις, ισχυρισμούς, τσιτάτα, αιχμαλωτίζουν το μυαλό μας. Δεν χρειάζεται φαντασία για να αντιληφθεί κανείς ότι οι βολές που στοχεύουν την προσωπική ζωή του Πικάσο δεν είναι παρά ο τυφλός αντικομμουνισμός. Ο Πικάσο ήταν μέγας καλλιτέχνης, αλλά... ήταν κομμουνιστής και αντιφασίστας, λέει το δημοσίευμα, ένα ανθρωπόμορφο τέρας, που χρησιμοποιούσε τα θύματά του για έμπνευση.

        Με τίποτα δεν μπορεί να χωνέψει η αστική τάξη ότι οι μεγαλύτεροι καλλιτέχνες του 20ου αιώνα σε όλο τον κόσμο ήταν κομμουνιστές. Το ζήτημα δεν είναι να το χωνέψει η αστική τάξη αλλά να μη καταπίνουμε εμείς το αντικομμουνιστικό δηλητήριο που στάζουν στα μυαλά μας οι μαέστροι του Ψυχολογικού Πολέμου. Να καταλάβουμε ότι προσπαθούν να μας αποχαυνώσουν. Καθημερινά μας βομβαρδίζουν με ανούσιες πληροφορίες και κουτσομπολιά. Αντί να επικεντρώνουμε το ενδιαφέρον μας στην ουσία των θεμάτων, μας συνηθίζουν να εντυπωσιαζόμαστε από βαρύγδουπες συνταρακτικές αποκαλύψεις και σκάνδαλα. Και όταν πια το μυαλό μας έχει γίνει κουρκούτι, τότε είναι εύκολο να κάνουμε ασύμφορες και επιζήμιες για τον εαυτό μας επιλογές, να παίζουμε το παιχνίδι των εκμεταλλευτών μας.

διαβάστε και:

Ο Πικάσο μας μαθαίνειι πως να τον καταλαβαίνουμε

 

Μπορείτε να σχολιάσετε...


Security code
Ανανέωση